CÂND SI DE CE SĂ APELAŢI LA UN SERVICIU EXTERN DE PREVENIRE ŞI PROTECŢIE IN DOMENIUL SECURITATII SI SANATATII IN MUNCA?

CÂND SI DE CE SĂ APELAŢI LA UN SERVICIU EXTERN DE PREVENIRE ŞI PROTECŢIE IN DOMENIUL SECURITATII SI SANATATII IN MUNCA?

Atunci când lucrătorii desemnaţi şi/sau serviciul intern de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Rezultatele optime în acest domeniu se obțin numai printr-o bună colaborare si comunicare a serviciilor interne (sau pesoane desemnate intern) cu cele externe de prevenire și protecție.
Cei care cred că între aceste două tipuri de servicii este o concurență nu au înțeles cum ar trebui să funcționeze acestă colaborare.

În ce constă activitatea de securitate și sănătate în muncă?
Prestarea serviciilor SSM constă în esenţă:
 Instruirea, testarea şi consemnarea fişelor individuale de instruire pentru toţi salariaţii beneficiarului;
 Instruirea conducătorilor locurilor de muncă, întocmire tematici adecvate de instruire;
 Elaborarea Normativului propriu pentru acordarea echipamentului individual de protecţie;
 Elaborarea de instrucţiuni proprii de securitate a muncii şi situaţii de urgenţă;
 Autorizarea internă a meseriilor cu riscuri ridicate de accidentare;
 Elaborarea sau actualizarea, după caz, a documentelor prin care se stabilesc atribuţii şi răspunderi din punct de vedere SSM (Contractul colectiv de muncă, contractele individuale de muncă, decizii interne, Regulamentul intern, fişa postului, etc.);
 Asistenţă tehnică cu ocazia controalelor efectuate de către inspectorii de muncă şi inspectorii pentru situaţii de urgenţă;
 Asistenţă tehnică cu ocazia producerii de accidente de muncă, avarii tehnice, începuturi de incendiu, incendii;
 Asistenţă la şedinţele Comitetului de securitate şi sănătate în muncă;
 Asistenţă tehnică în vederea realizării măsurilor dispuse cu ocazia controalelor efectuate de către Inspectoratul Teritorial de muncă sau Inspectoratul pentru situaţii de urgenţă;
 Întocmirea Planului de evacuare, planificarea exerciţiilor de evacuare;
 Orice alte activităţi în domeniul SSM.
Activitatile de prevenire si protectie sunt definite si in art.15 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006

Care sunt avantajele extarnalizării serviciului de prevenire și protecție?
• Asistență de specialitate permanentă;
• Economie de timp, bani și resurse umane;
• Număr mai redus de incidente de muncă;
• Contact permanent cu noutățile din domeniu;
• Birocrație redusă;
• Elaborarea și actualizarea documentelor specifice “De la A la Z”;
• Supervizarea instruirilor periodice și a reinstruirilor sub semnătură în fișele individuale de instruire;
• Locuri de muncă mai ergonomice;

În cazul în care angajatorul apelează la servicii externe de prevenire și protecție acesta nu este exonerat de obligațiile sale legale ce îi revin în domeniul Securității și Sănătății în Muncă.

Prestarea serviciilor de protecția muncii are ca scop principal prevenirea accidentelor de muncă.

CE SUNT ACCIDENTELE DE MUNCĂ?
Accidentele de munca reprezinta, conform definiție din Lege 319/2006:
Accident de muncă : vătămarea violentă a organismului, precum şi intoxicaţia acută profesională, care au loc în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu şi care provoacă incapacitate temporară de muncă de cel puţin 3 zile calendaristice,invaliditate ori deces;

Noi vă informăm rapid și exact referitor la acțiunile ce se impun în aceste situații nedorite!