Firmele mici au nevoie de securitate si sanatate in munca?

Firmele mici au nevoie de securitate si sanatate in munca?

Ca angajator, te confrunti de la bun început cu o obligaţie legală în ceea ce priveşte securitatea si sanatatea in munca.

Fie că ai o firmă mică (1-2 angajaţi), fie că ai o firmă mare sau foarte mare (>100 angajaţi), esti obligat să ai organizată activitatea de securitate si sanatate in munca incă de la deschidere. Aceasta activitate presupune atât întocmirea unei documentaţii de Securitate şi Sănătate în Muncă (SSM) şi de Situaţii de Urgenţă (SU/PSI), cât şi organizarea activităţii de instruire a personalului.

Angajatorul are obligatia de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in toate aspectele legate de munca.

In cadrul responsabilitatilor sale, angajatorul are obligatia sa ia masurile necesare pentru:
a) asigurarea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor;
b) prevenirea riscurilor profesionale;
c) informarea si instruirea lucratorilor;
d) asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii in munca.

Daca in unitate nu se pot organiza activitatile de prevenire si cele de protectie din lipsa personalului competent, angajatorul trebuie sa recurga la servicii externe.

Realitatea de zi cu zi este ca, din păcate, uneori angajatorii aleg să nu îndeplinească această obligaţie si abia în cazul unui control doresc să fie “acoperiţi”, neglijând astfel siguranţa mediului de munca, a angajatilor si chiar a afacerii.

Beneficiile majore pe care activitatea de securitate si sanatate in munca le oferă sunt:
• reducerea numărului de accidente;
• micşorarea gravităţii accidentelor;
• reducerea consecinţelor accidentelor (amenzi, închiderea punctului de lucru, etc.);
• promovarea sănătăţii lucrătorilor;
• creşterea productivităţii;
• îmbunătăţirea mediului social la locul de muncă.

Oferirea de informaţii lucrătorilor, precum şi instruirea lor, duc la conştientizarea riscurilor legate de securitate şi sănătate în muncă la care sunt expuşi, precum şi a standardelor de prevenire şi protecţie care trebuie respectate în locurile de muncă.

In cazul in care un angajator apeleaza la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilitatile sale in acest domeniu.

SC SECURITY&SAFETY CONSULTING SRL este abilitata de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale ca Serviciu Extern pentru a presta Activitati de Prevenire si Protectie in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca, in conformitate cu Legea nr. 319/2006 – Legea Securitatii si Sanatatii in Munca

Prin personalul calificat si competent, societatea noastra este capabila sa va puna la dispozitie cele mai bune si potrivite solutii pentru a intra in legalitate.

Ne poti contacta oricand!
Mobil: 0726.167.026 – Oana Toma
e-mail: office@ssm-evaluare-securitate-fizica.ro
www.ssm-evaluare-securitate-fizica.ro